annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

CAM interface KDL-42W805 defect?

OPGELOST
b.force
Ontdekker

CAM interface KDL-42W805 defect?

Sinds midden juni is Telenet eindelijk gestart met "TV met een kaartje". Voortaan kon er dus ook in België digitaal gekeken worden zonder extra doos-met-afstandsbediening. :cool:

Mijn TV is gecertifieerd voor deze service, maar toch wordt de bijgeleverde CI+ module niet herkend. Ondanks correcte installatieprocedure (meermaals en verschillende alternatieven geprobeerd) verschijnt de melding "deze service is gecodeerd of kan niet gedecodeerd worden". De module zelf is tot twee maal toe omgeruild door Telenet, maar telkens met zelfde resultaat. :thinking:

Met huidige kaartje dan maar naar tv-leverancier getrokken en het daar in de winkel ingeplugd in een zelfde type tv (KDL-42W805A, maar met andere firmware) en 't ding wordt wel herkend.Het probleem zit dus wel degelijk *ergens* in de tv.Defect slot is één mogelijkheid (tv-technieker komt nog langs), maar kan het ook aan de firmware liggen? Op mijn toestel draait de 3.504EUA.

Dank voor jullie ideetjes hierrond,

B.

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
b.force
Ontdekker

Even 'n update - Toestel is inmiddels bij de hersteldienst geweest. Er bleken in de CA Module twee pinnetje niet ver genoeg naar voor te zitten. Dus niet krom gebogen of zo, ze leken gewoon naar achteren geduwd te zijn.

Ik vermoed dat er in één van de eerste telenet-kaartjes die ik probeerde een paar gaatjes verstopt waren en daardoor de pinnetjes naar achter werden gedrukt.

Anyhow, men maakte er geen probleem van en heeft het hersteld onder garantie. Melding hier mag dus afgesloten worden.

Grtz,

B.

PS: bij het transport is er vooraan op de voet 'n serieuze kras verschenen. Zal daar maar niet over gaan zeuren; op termijn ga ik 'm toch aan de muur bevestigen...

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

9 ANTWOORDEN 9
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom,

Waarschijnlijk overbodig???

Zit de CI+ Module wel op de juist manier in de W805?

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
b.force
Ontdekker

Bedankt voor de verwelkoming en de suggestie!

Zit er inderdaad correct in - op dezelfde manier als in de toonzaal waar ik de module uitprobeerde...

Grtz,

B.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

In je start post heb je het over dat je de CI+ Module in een ander toestel had geprobeerd.

Daar stond een andere firmware op, was deze nieuwer of ouder ?

Ook al het toestel zonder de CI+ Module een reset gegeven?

73's 

b.force
Ontdekker

In de showroom heb ik even moeten discussiëren om de test te mogen uitvoeren en kreeg maar een paar minuten. Ik heb me daarom eerder gefocust op de test zelf dan op de overige parameters. Ik meen vluchtig bemerkt te hebben dat de firmware begon met 'n 2. Zal morgenvroeg bellen naar de winkel om te vragen of ze 't even willen opzoeken, maar het is natuurlijk niet zeker dat  ze daar op willen ingaan. Mijn eigen toestel draait alleszins de laatst beschikbare versie...

Grtz,

B.

b.force
Ontdekker

En wat je tweede vraag betreft, factory reset meermaals uitgevoerd. Meermaals en met verschillende landkeuzes trouwens, want volgens Telenets helpdesk kon het daar ook aan liggen. Ook simpelweg  stekker uit het stopcontact na de automatische zenderinstallatie was één van de scenarios. Is er eventueel een andere reset-methode die ik over het hoofd zag?

Grtz,

B.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Ik begrijp dat je deze reset methode vanuit het i-manual nog niet ken: http://pdf.crse.com/manuals/13MW802111/NL/c_gset_europeall_co_facset.html

73's

b.force
Ontdekker

Toch wel 73's; dit is de factory reset waar ik het hierboven over had. 

Dank voor het mee-denken. Ik meen uit andere posts af te kunnen leiden dat een "restore" of  firmware downgrade niet tot de mogelijkheden behoort. Het zou anders wel meteen 'n bug kunnen aantonen die relatief eenvoudig te corrigeren valt. Het alternatief, zijnde hardware defect, staat me minder aan...

Grtz,

B.

b.force
Ontdekker

Even 'n update - Toestel is inmiddels bij de hersteldienst geweest. Er bleken in de CA Module twee pinnetje niet ver genoeg naar voor te zitten. Dus niet krom gebogen of zo, ze leken gewoon naar achteren geduwd te zijn.

Ik vermoed dat er in één van de eerste telenet-kaartjes die ik probeerde een paar gaatjes verstopt waren en daardoor de pinnetjes naar achter werden gedrukt.

Anyhow, men maakte er geen probleem van en heeft het hersteld onder garantie. Melding hier mag dus afgesloten worden.

Grtz,

B.

PS: bij het transport is er vooraan op de voet 'n serieuze kras verschenen. Zal daar maar niet over gaan zeuren; op termijn ga ik 'm toch aan de muur bevestigen...

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Bedankt vooor je feedback, mooi dat het opgelost is.

Veel kijk plezier.

73's