Deel jouw ervaring!
Hallo,
Wie heeft de beste instellingen voor het beeld van deze tv ontdekt en wil die aan mij doorgeven op dit forum .
Het gaat dus o.a. om helderheid , contrast , scherpte , etcetera ?
Heel erg bedankt alvast voor uw bijdrage .
Vr. Groeten,
Willy
Opgelost! Ga naar oplossing.
Zijn de beeldinstellingen niet iets van persoonlijke inzicht?
73's
Hallo pa3eia ,
Hartelijk dank voor uw reactie ; ik heb gezien , dat u ongeveer een jaar geleden ook gereageerd heeft op mijn vraag over het sorteren vsn de digitale zenders , dat niet lukte . Eind vorig jaar was het helrmaal niet meer mogelijk om met behulp van de kaart vsn Ziggo de digitale zenders p deze tv te bekijken.
Natuurlijk heeft iedereen een bepaalde voorkeur voor de beeldinstellingen , maar in testbladen en reviews worden vaak de instellingendoorgegeven, die het mooiste resultaat opleveren . Ook lees ik , dat het mogelijk is om de instellingen in de winkel te laten callibreren , tegen een vergoeding , door een technicus , hetgeen ook het best mogelijke beeld oplevert.
Vr. Groeten,
Willy
Een calibratie is nog best kostbaar. Je kunt test-DVD's kopen, waarmee je ieg de basisinstellingen (scherpte, contrast, helderheid) kunt instellen. Zoals pa3eia zegt blijft het overigens ook een zaak van persoonlijke voorkeur en omgevingscondities. Dat geldt mn voor de instellingen van backlight, kleur en warmte.
Message was edited by: roben008
Hallo allemaal ,
Het instellen van de tv is inderdaad grotendeels een zaak van persoonlijke voorkeur , dus ben ik maar aan de ***** gegaan met behulp vna een burosch DVD met testbeelden . Het resultaat wil ik hieonder vermelden , misschien heeft een ander er ook nog iets aan. Het betreft hier alleen de beeldinstellingen , dus niet
Beeldinstellingen :
Beeldmodus standaard
Verlichting 3
Contrast 49
Helderheid 52
Kleur 50
Tint 0
Beeldscherpte 15
Ruisonderdrukking uit
Kleurtemperatuur neutraal
Geavanceerde beeldinstellingen
Contratoptimalisatie uit
Zwart correctie uit
Gamma 0
Heder wit uit
Live colour uit
Als er iemand is , die ook `goede resultaten heeft met zijn instellingen , hoor ik het graag . op dit moment ben ik erg tevreden met deze instellingen , maar het kan altijd misschien nog wel iets beter .
Twentonian