Podziel się wrażeniami!
Witam Was drodzy forumowicze !
Od zeszłego piątku stałem się posiadaczem aparatu dsc-hx60.
Odrazu powiem ze jeśli chodzi o fotografie jestem kompletnie zielony, jest to zresztą mój pierwszy aparat.
Odrazu zainteresował mnie tryb p jakie to można robić fajne rozmycia tła za pomocą regulowania przysłony itd. Więc ustawiłem liczbe przysłony na 3.5 i robiłem zdjęcia roznym przedmiotom tak aby tło było ładnie rozmazane a obiekt na pierwszym planie ostry.
W tym momencie zaczyna się problem, kompletnie mi to nie wychodzi tło jak nie było rozmazane tak nie jest, probowalem roznych ustawien, naczytalem sie m.in na tym forum roznych poradnikow apropos rozmywania tła czy głębii ostrości i za cholere niewiem jak uzyskac ten feket co bardzo mnie frustruje.
Widziałem juz na forum ładne fotki z ładnie rozmytym tłem które robiono modelem starszym hx50 czyli się da tylko ja cos źle robie;/ a jak juz mówilem jest to moj pierwszy aparat wiec doświadczenie słabe, dlatego prosze Was starych wyjadaczy o pomoc !
Witaj, jeśli chcesz mieć rozmyte tło to najprostrzym rozwiązaniem będzie sfotografowanie rzeczy, która Cię interesuje na maksymalnym zoomie i z możliwie bliskiej odległości. Przy f/3,5 robiłeś zdjęcie na szerokim kącie, a wtedy głębia ostrości jest spora, dlatego nie miałeś rozmytego tła, przy maksymalym zoomie (przybliżeniu) przy przysłonie f/6,3 powinienneś uzyskać zamierzony efekt.
Należy w ogóle wziąć pod uwagę, że przy tak małym fizycznym rozmiarze matrycy, uzyskanie ładnego rozmycia tła jest bardzo trudne. Głębia ostrości w takich aparatach jest duża lub.....bardzo duża.
Można posiłkować sie trybem Portret z menu SCN. O ile działa to jak w poprzednich modelach, aparat wykona 2 zdjęcia, przy czym jedno z rozmytym tłem i później połączy to w całość. Nalezy wziąć poprawkę na to, że tło nie może być ruchome (liście drzew, płynąca woda itp).