Deel jouw ervaring!
Hallo,
Ben geinteresserd in dit toestel voor de slaapkamer : omdat deze in het wit leverbaar is geef ik aan dit model de voorkeur boven de 22 ex 302 of de 22ex 320, die vermeld staan bij Ziggo als gecertifiveerd en geschikt voor CI+ van Ziggo.
Gisteren bezocht ik de lokale BCC hier en daar stond op de sticker op de 310 dat het toestel geschikt is voor ziggo CI+ . OOok nog een verkoper gevraagd en deze bevestigde het. Ik geloof echter niet zo snel wat een verkoper zegt en wel eerst 100% duidelijkheid alvorens tot aankoop over te gaan.
Heeft iemand dit toestel en weet of dit toestel geschikt is voor CI+ van Ziggo. Kan misschien iemand mij ook nog vertellen hoe dit toeastel verder bevalt, beeld , geluid, hoe komen HD zenders over via de kabel en schotel, die ik ook wil aansluiten.
Alvast bedankt voor de antwoorden.
vriendelijke groeten,
aksamit
Opgelost! Ga naar oplossing.
Beste Aksamit,
Welkom op het Sony Forum.
De door ZIGGO gecertificeerde TV-modellen staan op de website van ZIGGO vermeld, zoals u al zegt.
Als het model daar niet tussen staat en uw dealer zegt "is wel gecertificeerd", dan lijkt het me verstandig om te verifieeren bij ZIGGO.
Tenzij uw dealer 100% garantie geeft.
Dan nog zou het model op de ZIGGO website vermeld moeten staan.
In het ergste geval, bij niet goed functioneren met CI+ smartcam, kan ZIGGO zich beroepen op de gepubliceerde lijst.
Het feit dat het model geschikt is voor CI+, zoals in de specificaties staat, zegt in feite niets over een certificatie door ZIGGO (of andere kabelprovider).
Ik hoop dat u hiermee verder komt.
met vriendelijke groet,
Hans_Klis
Sony medewerker
Wat een vreemde ervaring met de CI+ Module.
Heeft waarschijnlijk te maken met de opbouw van het aangeboden digitale signaal.
Dit komt tot op heden alleen in het Ziggo signaal soms voor.
Staat er in het toestel de nieuwste firmware?
Dat Ziggo het sorteren blokkeert is bekend, de mogelijke oplossing is om i.p.v. Nederland Duitsland te kiezen.
eventueel meer info: www.ziggo-gebruikers.nl
73's
In het algemeen kan je er vanuit gaan dat de toestellen vanaf 2010 geschikt zijn voor CI+.
http://www.sony.nl/product/tv-55-22-lcd/kdl-22ex302#pageType=TechnicalSpecs
http://www.sony.nl/product/tv-55-22-lcd/kdl-22ex310/tab/technicalspecs
http://www.sony.nl/product/tv-55-22-lcd/kdl-22ex320#pageType=TechnicalSpecs
Ingebouwde tuners
DVB-T (digital terrestial) | JA |
DVB-C (digitale kabel) | JA |
CI+ | JA |
Analoog | JA |
sterkte met het maken van de keuze, al zou ik voor een 26 inch gaan.
73's
Beste Aksamit,
Welkom op het Sony Forum.
De door ZIGGO gecertificeerde TV-modellen staan op de website van ZIGGO vermeld, zoals u al zegt.
Als het model daar niet tussen staat en uw dealer zegt "is wel gecertificeerd", dan lijkt het me verstandig om te verifieeren bij ZIGGO.
Tenzij uw dealer 100% garantie geeft.
Dan nog zou het model op de ZIGGO website vermeld moeten staan.
In het ergste geval, bij niet goed functioneren met CI+ smartcam, kan ZIGGO zich beroepen op de gepubliceerde lijst.
Het feit dat het model geschikt is voor CI+, zoals in de specificaties staat, zegt in feite niets over een certificatie door ZIGGO (of andere kabelprovider).
Ik hoop dat u hiermee verder komt.
met vriendelijke groet,
Hans_Klis
Sony medewerker
Als een toestel is gecertificeerd is wil zeggen dat de helpdesk ondersteuning geeft.
Bij zowel Ziggo als UPC is de lijst van gecertificeerde toestellen niet up-to-date.
Ben nog een niet gecertificeerdCI+ toestel tegengekomen die niet werkte met digitale televisie.
Soms is het wel nodig bij de allereerste (niet gecertificeerd) CI+ toestellen om de trukkendoos te openen.
meer informatie:
Ziggo: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/forumdisplay.php?f=220
UPC: http://www.chelloo.com/upc/index.php?board=76.0
Sony: http://www.sony.nl/hub/1237480220087
suc6
Hallo ,
Graag wil ik mijn ervaringen met deze tv , die ik januari 2012 heb gekocht , en de module hier nog even doorgeven.
Ik had toch besloten om deze tv te kopen , aangezien het een heel mooi uitziend toestel ( wit , jammer dat ie niet mat was ivm refelecties bij lamp aan in het donker , het een Full HD model was en de mogelijkheid voor een CI+ module en omdat ik hem voor slechts 250 euro kon kopen . Toch aangeschaft ondanks dat deze tv niet gecertificeerd was , een Smit module aangesloten en zie het functioneert prima ........ tot vlak voor Kerstmis 2012 , toen was het afgelopen , alleen nog Ned.1 die niet gecodeerd is en het daarom doet . contact gehad met Sony , Ziggo , winkel , maar uiteindelijk had niemand een oplossing . In april wilde een familielid een Sony 32"kopen uit de HX serie en ik heb hem gezegd , dat hij mijn module voor Ziggo kon uitproberen ( woont ook in Ziggo-gebied ) en zie het functioneert bij hem wel , tot nu toe zonder problemen .Omdat ik misschien binnenkort voor de woonkamer een iets grotere tv wil aanschaffen ( en dan ook gelijk wil zien hoe de digitale kabelkanalen worden weergegeven) heb ik gekeken op marktplaats of iemand bij mij in de buurt misschien een voordelige module in de aanbieding had kon ik iemand hier vinden , die een nieuwe quantis module had ( daar positieve reviews over gelezen ) , en dit was inderdaad het geval . Ik heb toen gedacht laat ik deze module eens proberen of ie het misschien ook doet en het lukte inderdaad en sinds gisteravond heb ik alle digitale kanalen weer , waar ik op ben geabonneerd bij Ziggo .
Echter , ik blijf met de vraag zitten , waarom niemand bij Sony , Ziggo , winkel (BCC) kan zeggen , dat het misschien aan de module ligt , dat de digitale zenders niet te ontvangen zijn.
bij Panasoic hoorde ik dat slechts bepaalde modules van 2012 functioneren op hun toestellen , alle modules van 2013 doen het allemaal op de 2013 toestellen , modules van voor 2012 kunnen problemen veroorzaken.
Kan het zijn , dat met deze Sony ook verschillende modules problemen hebben om te coderen en hebben de nieuwe modules van 2013 geen problemen met dit toestel , dat uit 2011 is.
Verder ben ik heel tevreden met dit toestel , een mooie maat voor de slaapkamer , een grote zwarte bak daar is een afschuwelijk gezicht , vind ik tenminste.
Jammer , dat ik de digitale kanalen niet kan sorteren op mijn voorkeur volgorde , hoewel dat zou kunnen als er een update komt . Misschien kan de medwerwerrker van Sony hier iets over zeggen.
vriendelijke groeten,
aksamit
Wat een vreemde ervaring met de CI+ Module.
Heeft waarschijnlijk te maken met de opbouw van het aangeboden digitale signaal.
Dit komt tot op heden alleen in het Ziggo signaal soms voor.
Staat er in het toestel de nieuwste firmware?
Dat Ziggo het sorteren blokkeert is bekend, de mogelijke oplossing is om i.p.v. Nederland Duitsland te kiezen.
eventueel meer info: www.ziggo-gebruikers.nl
73's
Hallo pa3eia ,
Bedankt voor de mail ; ik vind het ook vreemd , maar de module werkt dus weer . Ik had helemaal vergeten , dat ik al weer een hele tijd ( ong. anderhalf jaar alweer) geleden hier een vraag had gesteld over het sorteren van de digitale zenders . Na mijn mail van eergisteren ( ? ) heb ik vandaag gekeken op mijn ipad of er al een reactie was , ik kreeg alleen op de ipad te zien mijn vraag en uw antwoord over het sorteren van een hele tijd geleden . Ik ben dus aan het begin van de avond bezig geweest om te proberen om de zenders te sorteren via "Duitsland" en hoera dat is gelukt .
Nu ben ik op de computer boven gaan kijken en zag ik uw recente antwoord over de module en de tip over "Duitsland" , die ik dus al uitgevoerd had .
Heel vreemd dat bij het zoeken op de community" van Sony je op de ipad iets anders te lezen krijgt dan op de normale computer , terwijl ik de zelfde tekst heb ingetypt ( kdl22ex310).
Er staat de op een na laatste firmware in , en ik verander het nu niet meer , anders gaat het misschien weer mis.
Nogmaals heel hartelijk bedankt voor de tip.