Podziel się wrażeniami!
Witam,
Jako, że jestem fotografem amatorem, jak dotąd robienie zdjęć w moim przypadku ograniczało się do ustawienia swojego CyberShot-a z serii W na program Auto i pstrykaniu otoczenia. Niedawno jednak dzięki Sony Polska miałem okazję potestować aparat DSC-RX100 II, dzięki czemu fotografowanie w moim przypadku nabrało nowego znaczenia.
Obudowa i złącza
Aparat został wyposażony w obiektyw Carl Zeiss Vario-Sonnar T* oferujący jasność f/1,8-4,9 z zakresem ogniskowych od 28 do 100 mm (w ekwiwalencie dla pełnej klatki).
Wewnątrz umieszczono matrycę CMOS z 1-calową przekątną o rozdzielczości 20,7 megapiksela. RX100 II mimo swoich niewielkich gabarytów i lekkości sprawia wrażenia solidnego. Jego obudowa skrywa sprytnie schowaną lampę błyskową.
Wyglądem jest bardzo podobny do modelu RX100, a główne różnice to pojawienie się stopki na akcesoria ((Multi Interface Shoe) oraz odchylanego ekranu. Wyposażenie aparatu w ową stopkę pozwala na dołączenie wizjera elektronicznego, mikrofonu stereofonicznego czy też dedykowanej lampy błyskowej. Z kolei odchylany ekran pozwala na większą ergonomię użytkowania, a jego mechanizm jak dla mnie jest dobrze wykonany i pozwala na jego odchylenie o 90 stopni w górę oraz 45 stopni w dół. Gdy już jesteśmy przy ekranie wspomnę, że jest to ten sam 3 calowy ekran co w modelu RX100 i posiada rozdzielczość 1 229 000 punktów.
DSC-RX100 II wyposażony jest w dwa złącza. Pierwsze z nich to port Multi Terminal (mikro USB) – do którego można podłączyć pilot zdalnego wyzwalania, ładowarkę albo PC w celu zgrania zdjęć. Drugie złącze to port HDMI, który pozwala na przesyłanie obrazu z aparatu np. na TV lub monitor.
Obsługa