anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

Proszę o pomoc A 390

profile.country.pl_PL.title
Iwona52
Początkujący

Proszę o pomoc A 390

Jestem początkującą posiadaczką Sony A 390. To moja pierwsza lustrzanka. Zdjęcia świetne i większych problemów nie mam ale... wczoraj aparat przestał wysuwać automatycznie obiektyw co wiąże się z brakiem wyostrzenia obrazu.
Może ktoś z zaawansowanych forumowiczów jest w stanie przybliżyć mi ten temat? Aparat na gwarancji, mam go zaledwie 2 miesiące. Nie upadł, nie stuknięty, nie zawilgocony i nie przegrzany. Nie wiem... serwis czy poradzę sobie z tym sama?
Przy włączaniu i wyłączaniu aparat wydaje krótkie brzęczenie jak wtedy gdy był całkiem sprawny tyle tylko, że obiektyw jest nieruchomy i nie ostrzy.
Ratujcie!

6 ODPOW. 6
profile.country.en_GB.title
spoltrebor1ofcej
Początkujący

Moim niedoświadczonym okiem wnioskuje z tego co piszesz że przełączyłaś z AF na MF, czyli że aparat sam nie ostrzy. Nie wiem jaki obiektyw masz, ale prawdopodobnie na obiektywie masz przełącznik, po jednej stronie AF po drugiej MF, przełącz go na AF. Jeżeli nie, lub tak i dalej nie działa to na twoim aparacie też jest pstryczek, zaraz niedaleko guzika do odłączenia obiektywu; to go też przełącz na AF ;)

Jeżeli dalej nie działa, to musi się wypowiedzieć bardziej doświadczony użytkownik.

profile.country.pl_PL.title
Iwona52
Początkujący

Na moje niedoświadczone oko :) próbowałam tego...
Zanim napisałam na forum, próbowałam znaleźć odpowiedź w instrukcji, w internecie i "na zdrowy rozum". Wyjmowałam akumulator, kartę pamięci, włączałam od początku i NIC, to samo. Te objawy wystąpiły w trakcie sesji zdjęciowej co uniemożliwiło dalsze robienie fotek. Aparat ma gwarancję. Może to jedyna metoda?
Chciałabym jednak znać powód takiej "usterki", bo być może to prozaiczna sprawa..
Za każdą odpowiedź serdeczne dzięki!

profile.country.PL.title
piotruso
Znawca