Podziel się wrażeniami!
Witam, Jestem totalnie zielona w temacie ustawień innych niż auto w aparatach fotograficznych. Posiadam aparat A500, od jakiegoś pół roku jak narazie przełączałam jedynie ustawienia lampy błyskowej(wł/wył) oraz główne ustawienia tematyczne regulowane pokrętłem. Wszystkie zdjęcia jak narazie były dla mnie wystarczające, zaczęłam sie interesować różnymi zmianami ustawień ręcznych i poradziłam sie znajomego który miał sie dobrze na tym znać. I to był mój najwiekszy błąd. "Pan znawca" popsół mi aparat.
Lista usterek:
1. nie można włączyć przeglądania zdjęć
2. nie można włączyć menu
3. ciągle pojawia się ostrzeżenie o drganiach aparatu i przez to nie można zrobić zdjęć
4. wcześniej po wciśnięciu do połowy spustu migawki ostrość sama się ustawiała teraz muszę wcisnąć przycisk AF
Przełączyłam AF na MF na obiektywie i na aparacie i udało mi sie (tylko raz) wejść do menu (przyciskiem "menu" wczesniej wchodziłam włączająć Fn) i zresetowałam ustwawienia.
Niestety dużo to nie pomogło bo nadal mam te "niedogodności"
Po wyłączeniu i włączeniu aparatu mogę wejść do menu ale za to nie mogę zrobić zadnego zdjęcia, po krótkiej chwili menu nie działa i zaczynam robic zdjęcia!
Prosze o pomoc.
Witaj,
Na początek proponuję wyjąć akumulator na jakieś 10 minut.
Warto też odłączyć obiektyw na chwilę.
O ile aparat się włącza i da się wejść do menu, proszę wykonać reset do ustawień fabrycznych (dostępne w menu).
Przycisk MENU :smileyarrow:
Jeśli nadal coś nie działa - to uważam, że konieczne jest wykonanie ekspertyzy w serwisie.
Ekspertyza jest bezpłatna (ponosisz tylko koszty wysyłki).
Tego sie właśnie obawiałam. Po dzisiejszych zmaganiach z aparatem stwierdzam ze raz chodzi lampa raz nie zauważyłam też że menu włącza mi sie tylko w momencie kiedy pracuję w trybie OVF. Jeśli w tym trybie włączę wymuszoną lampę albo wyłączę ją całkowicie to niestety aparat nie reaguje. Ustawia ostrość natomiast nie mogę zrobić zdjęcia, spóst migawki dosłownie jest zablokowany.