annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony KD-49XE8099 en Harman Kardon BDS 270

OPGELOST
profile.country.NL.title
HenkTeer
Nieuw

Sony KD-49XE8099 en Harman Kardon BDS 270

Afgelopen week een nieuwe Sony TV geïnstalleerd.  Sindsdien maak ik het volgende mee:

 

Wanneer ik de TV uitzet, valt het geluid van mijn Harman Kardon BDS270 telkens een seconde weg, komt dan weer terug, valt weer weg et cetera. Zodra ik de HDMI kabel uit de TV haal of de TV weer aanzet, is het probleem opgelost!

Het maakt niet uit welke HDMI poort van de TV ik gebruik (ARC of niet), het probleem doet zich bij alle poorten voor.

Ook maakt het niet uit welke geluidsbron ik selecteer (Input HDMI 1 t/m 3).

 

Ik ben bang dat mijn BDS270 van 7 jaar oud, niet overweg kan met een Sony van dit jaar.

 

Bekend probleem? Of weet iemand wellicht een oplossing? Voordat ik ga kijken naar een nieuwe receiver …

 

Bedankt vast!

Henk

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
fredivan
Lid

Dat heeft te maken met de Hdmi handshake van de tv, sony heeft dit nog steeds niet goed onder controle. Een andere receiver kopen heeft totaal geen zin, want de tv blijft in standby proberen om een handshake met de receiver te maken. Wat bij mij helpt is de tv niet uitzetten maar het beeld wel. Op de action menu knop drukken > beeld kiezen>en dan beeld uit.  Het Moederbord van de tv blijft nu aan en doet slechts 1 keer de handshake. 

Ik kan er nog steeds niet bij dat dt probleem niet verholpen is door sony, echt waardeloos

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
fredivan
Lid

Dat heeft te maken met de Hdmi handshake van de tv, sony heeft dit nog steeds niet goed onder controle. Een andere receiver kopen heeft totaal geen zin, want de tv blijft in standby proberen om een handshake met de receiver te maken. Wat bij mij helpt is de tv niet uitzetten maar het beeld wel. Op de action menu knop drukken > beeld kiezen>en dan beeld uit.  Het Moederbord van de tv blijft nu aan en doet slechts 1 keer de handshake. 

Ik kan er nog steeds niet bij dat dt probleem niet verholpen is door sony, echt waardeloos

profile.country.NL.title
HenkTeer
Nieuw

Uiteindelijk heb ik een hdmi switch gekocht (voor een luttel bedrag).

Als ik alleen muziek wil luisteren, en dus de tv uitzet, zet ik de switch op een kanaal waarvan de input niet gebruikt wordt. Probleem opgelost!!

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Mooie oplossing, bedankt voor de feedback.

 

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!