annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

KDL-55W807C icm met HT-XF9000

profile.country.NL.title
RichieRich1891
Ontdekker

KDL-55W807C icm met HT-XF9000

Hallo allemaal,

 

Ik heb de Sony HT-XF9000 soundbar aangesloten op mijn Sony KDL-55W807c via de HDMI4 (ARC) poort.

Als ik mijn netflix app of anders media app op mijn TV start, komt het geluid netjes uit mijn soundbar. De soundbar wordt ook netjes gedetecteerd en mijn TV geeft ook netjes de juiste type aan.

 

Echter als ik iets aansluit op HDMI 1, 2 of 3, dan kom het geluid niet uit mijn soundbar. Als ik in de instellingen van mijn TV ook het geluid switch naar de audio systeem (en niet de TV speakers) heb ik ook geen geluid. De soundbar staat wel op de TV kanaal ingeschakeld, maar tevergeefs.... 

Als ik de soundbar via de meegeleverde optical kabel aansluit, dan werkt het ook niet.

 

Mijn vraag aan de experts:

 

Is het wel mogelijk om het geluid van bijvoorbeeld mijn ziggo Horizon box of PS3 aangesloten op HDMI 1 en HDMI 2, door te schakelen naar mijn Soundbar op HDMI 4? 

Of wordt dat gewoon niet ondersteund?

 

Ik hoor het graag.

 

Richard 

 

Tags (1)
2 ANTWOORDEN 2
profile.country.NL.title
Bibi_Sony
Community Team

Hi Richard,

 

Bedankt voor je bericht. De experts op dit forum kunnen je inderdaad hoogswaarschijnlijk helpen. Mocht je er nog niet uitkomen, zal ik het tevens intern voor je navragen!

 

Met vriendelijke groet,

Bibi 

profile.country.NL.title
RichieRich1891
Ontdekker

Hallo Bibi,

 

Bedankt voor de reactie.

 

Ik heb het probleem al opgelost.

Het blijkt dat als ik een apparaat op de andere HDMI poort aansluit, deze minimaal Dolby Digital moet ondersteunen.

 

Als voorbeeld heb ik in de (geavanceerde) instellingen van mijn Ziggo Horizonbox, Dolby Ditigal aangezet. En dan komt het geluid (voor de kanalen die dit ondersteunen) wel uit de soundbar.

Het komt erop neer dat wat ik op de andere HDMI poorten aansluit, Dolby ondersteund moet worden denk ik. 

 

Verder werkt het goed.

 

Bedankt.

 

Mvg,

 

Richard