annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

KD-49XG8196 bug gevonden in combinatie met sonos

OPGELOST
profile.country.NL.title
Rico112
Lid

KD-49XG8196 bug gevonden in combinatie met sonos

ik heb zojuist de de bug heb gevonden voor mensen die ook last hebben met herstarten van tv vanaf stand-by sinds update met oreo zelf heb ik een sonos beam aangesloten via arc druk op home knop van afstandsbediening ga dan naar instellingen en dan naar geluid zet daar prioriteit van audiosysteem uit. bravia link pakt het systeem toch automatisch dat is namelijk wat arc doet. hopelijk doet Sony hier wat aan in volgende update. nu heb ik geen last gehad van reboots vanaf stand-by

16 ANTWOORDEN 16
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Helaas werkt ARC niet altijd even goed samen. We spreken over een standaard die eigenlijk ook niet echt een standaard is. Gezien de verschillende implementaties tussen apparaten/fabrikanten

 

HDMI ARC (Audio Return Channel): waarom het niet altijd werkt

https://www.homecinemamagazine.nl/2016/08/hdmi-arc-audio-return-channel-waarom-het-niet-altijd-werkt...

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
Rico112
Lid

@Instaphoto bedankt voor de reactie toch nog een vraag ik begrijp dat hdmi arc niet altijd goed samen kan werken ik heb hier nog een oude samsung soundbar die ook via arc kan aan gesloten worden zou hij het daar ook mee hebben dan en weet je toevallig of meerdere mensen met Sony tv's dit ervaren? 

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Als je beetje zoekt met Google zul je zien dat het probleem niet alleen met Sony is, maar met alle merken kunnen compatibiliteit problemen ontstaan. Men spreekt van ARC over een standaard, maar helaas verschilt de implementatie per product/fabrikant. Dit wat soms voor problemen kan zorgen. 

 

Als je wil weten of het werkt met je Soundbar. Ik zou zeggen test het 😉

 

Persoonlijk zet ik ARC/cec altijd uit. Maak er geen gebruik van.

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
Rico112
Lid

@Instaphoto ik heb mijn sonos beam nu via de mee geleverde optische adapter aan gesloten nu heb ik geen problemen idd mag ik vragen wat voor soundbar u heeft? En hoe je hem hebt aangesloten ik had zelf ook getest maar als ik arc op tv uit zet krijg ik dus geen geluid uit de sonos beam. 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Al eens op Tweakers Sonos ervaring gekeken, wij hebben hier nul komma nul ervaring met Sonos.

Zelfs zijn hier verschillende  Sony soundbars (NT3 en RT5) aan verschillende Bravia's (XE en XG) zonder enige problemen in gebruik.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Rico112
Lid

@pa3eia draaien die tv's ook op oreo? of op android 7 wat voor eventuele instellingen hebben jullie het dan staan?

profile.country.NL.title
Rico112
Lid

@pa3eia @Instaphoto  ik wil jullie toch nog bedanken voor de tips en adviezen. ik heb ook nog even contact gehad met winkel waar ik tv heb gekocht en die man vertelde mij dat ze dit vaker zagen bij somige tv's dat het inderdaad de combinatie is tussen sonos en de tv nu heb ik mijn sonos beam gewoon via optiche kabel aan gesloten probleem opgelost want nu heb ik bijvoorbeeld mijn nvdia shield via arc staan en er is niks aan de hand ik moet zeggen blijf het toch apart vinden. ik wens jullie alvast een fijne jaarwisseling