Deel jouw ervaring!
Hallo ik krijg geen geluid uit mijn soundbar B&W Panorama 2 op de Sony KD-49XG9005.
aangesloten via HDMI op ARC HDMI poort. Bij speakers stand op audio systeem. Heeft het even gedaan, daarna niet meer, wanneer ik de speakers op TV zet springt deze na een paar minuten weer op audio systeem en dan weer geen geluid, weet iemand een oplossing?
Danny
In Audio-uitgang de Synchronisatie Geluid Modus uitschakelen is waarschijnlijk de oplossing.
suc6 ermee,
73's
Lijkt op een verkeerde ingang/instelling op de soundbar.
73's
Via optische kabel lukt het, zie dat Codani hetzelfde probleem heeft met een Sony soundsysteem. Jammer is het nu dat je de volume niet meer kan bedienen met de TV aansluiting. Weet iemand alsnog hoe de soundbar op de ARC aansluiting werkend te krijgen.
Blijkbaar ziet de XG9005 de soundbar wel maar de soundbar de XG9005 niet, de oorzaak is dan toch een instelling van de configuratie op de soundbar.
73's
Hoi @Danny266,
Probeer eens een andere/nieuwe HDMI kabel. ARC en CEC (het besturen met dezelfde afstandsbediening) werken op basis van een HDMI techniek. Des te beter of slechter de kabel is, des te meer je dat merkt in de functionaliteit.
Desnoods even een wat duurdere bestellen. Werkt dat ook niet, kun je de kabel vaak nog terugsturen.