Deel jouw ervaring!
Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.
Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)
4K TV Firmware update download: KLIK
Full HD TV Firmware update download: KLIK
Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.
In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV.
De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.
Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden.
Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.
Eerste Tips & tricks:
Aangekondigde updates:
Feature | Geplande Update |
Hbbtv ondersteuning | Zomer 2015 |
Internet Browser/ Opera browser | Zomer 2015 |
HDD opname | Zomer 2015 |
Hier ook maar eens proberen gedownload update loopt ,
Ging de laatste tijd redelijk goed alleen op momenten dat je echt niet wilde liep hij vast grrrrr ommm.
met Netflix en Kido of Video app van Google geen problemen ondervonden.
Maar het blijft jammer dat het van die kleine rot problemen zijn,
Echt? Na de update te installeren bevriest het toestel nog steeds?
Heb je het toestel teruggezet naar de fabrieksinstellingen?
Even melden dat ik tot dusverre geen vastlopers meer heb, wel zo fijn, hopelijk blijft dit zo.
Helaas is mijn ervaring een stuk minder.
Ik heb vannacht de update gedaan. Daarna nog een half uurtje TV gekeken zonder problemen.
Vanmorgen de TV aangezet en op het moment dat ik TV zou moeten krijgen had ik zwart beeld en werdt het kanaal niet herkend. na 1 minuut wel beeld (Weer schokkerig en tegen het vastlopen aan), maar de AB niet meer reageren. Daarna de TV weer met een hard poweroff proberen te reanimeren. Helaas toen geen geluid meer via de optische uitgang.
Daarna maar naar mijn werk gegaan, gezien Sony contact met me zou opnemen. (ook nog niet gebeurd).
De problemen worden wel telkens ernstiger. (voor de update) Ik ben van het weekend voor mijn werk weggeweest. Maar volgens mijn partner moest de TV een harde reset hebben voordat er van kanaal gewisseld kon worden. Ik heb dit zelf ook ervaren voor de update.
Vannavond nog maar eens op mijn gemak kijken. Het wordt er niet beter op 😞
Het probleem met de info balk is iig nog niet verholpen, moeten herstarten om hem weg te kunnen krijgen. Verder nog geen problemen ondervonden
Heb je het gevoel dat de situatie met de infobalk die blijft staan niet consequent is? Bij mij blijft hij somes wel en soms niet staan.
Infobalk is een bug. Werkt volgens mij alleen de eerste paar keer en daar houdt er mee op.
Led licht zoemt op het moment dat het oplicht. (kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben met dit probleem)
Een andere bug waar ik mij aan erger is eigenlijk sinds de update van vorige maand en dat is dat als ik terugkeer naar TV (bijvoorbeeld vanuit Guid of het Android Menu) dat deze altijd naar de eerste zender terugkeert. Waarom niet terug naar de zender waar deze is gebleven?
Heb er inderdaad niet veel last van dat de info balk blijft staan, nu toevallig twee dagen achter elkaar als ik thuiskom. Gisteren voor de update vandaag na gisteren avond geüpdate te hebben. Mja kleinigheidje vergeleken bij bvb de vastlopers
Al kijk ik naar bijv. 792 krijg ik als ik de "Guide" oproept deze zender als 1e zender in het overzicht zoals het hoort.
@All et problemen met de infobalk.
Als je er aan stoort dan zet je de infobalk toch uit. Nogmaals het lijkt ofdat dit te maken heeft met ITV, Hier op "oud" UPC blijft de infobalk lamger in beeld staan op zenders met HbbTV. Op DVB-S nog geen tijd gehad om het uit te testen.
73's