annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

UBP-X800 : 4K HDR film gaat stil staan op 80% van de duur

profile.country.NL.title
jcvanha
Ontdekker

UBP-X800 : 4K HDR film gaat stil staan op 80% van de duur

Sinds kort ben ik de bezitter van een UBP-X800 4K Blurayspeler, een STR-DN1080 AV-RECEIVER en een KD-65A1 Oled tv. Tussen de speler en de receiver ligt een 18GB hdmi kabel. Tussen de receiver en de tv een 27GB hdmi kabel. Alles werkt prima zolang het normale dvd's, Blurays en tv programma's betreft. De Dolby Atmos is fenomenaal. Echter, wanneer ik een 4K HDR Bluray afspeel loopt de film vast op ongeveer 80% van de lengte van de film. De leverancier van de UBP-X800 heeft de speler vervangen. Maar met de nieuwe speler blijft het probleem bestaan. Nog steeds op 80% vastlopen. Ik stop dan de vertoning en herstart op het moment waar de film was gebleven. Daarna vervolgt de film zonder problemen. Wie herkent dit en wat kan ik eraan doen? Wat kan Sony hierin betekenen?

30 ANTWOORDEN 30
profile.country.NL.title
Amal_S
Moderator

Beste jcvanha,

Welkom op het forum en bedankt voor je vraag.

Wat een vervelende situatie dat de film op 80% blijft vastlopen.

Ik hoop dat iemand je op het forum hier mee kan helpen, zodat je in het vervolg films in één keer kunt afkijken.

Met vriendelijke groet,

 

Amal_S
profile.country.NL.title
Michel--NL
Ontdekker

Ik heb ongeveer hetzeflde probleem. Sinds deze week in bezit van de Christopher Nolan Boxset (4K Ultra HD Blu-ray). Als ik de disc van Dunkirk in de speler doe en de tray sluit dan gebeurt er niks en gaat de speler na ±60 sec vanzelf uit.
Bij een andere film uit de zelfde box loopt het beeld na ongeveer 90 minuten vast. Na ±2 minuten speelt de film weer verder. De discs zijn schoon en komen uit een nieuwe verpakte doos.

 

Nu lees ik op diverse fora (wereldwijd) dat meer mensen problemen hebben met Warner Bros films en de X800 speler. 

 

 

Ik heb Sony support een mail gestuurd en gevraagd naar een oplossing.

profile.country.NL.title
Michel--NL
Ontdekker

Het probleem van niet afspelen Dunkirk heb ik opgelost door IPv6 op de speler te disablen. Daarna kan ik de film afspelen.

Ben benieuwd of ik nog een reactie van Sony krijg en met welke oplossing ze komen :wink:

Tags (1)
profile.country.NL.title
jcvanha
Ontdekker

Hallo Michel-NL, dank voor je reacties. Inderdaad, de WB 4K film gaan stilstaan. Echter bij Inferno, die van Sony is, doet hij het ook.

Ik heb inmiddels de netwerkoptie voor de IPv6 ook uitgezet. Kijken of dat iets oplevert.

In het boekje van mijn receiver, de STR-DN1080, stond ook nog iets bij de opmerkingen over het gebruik van ARC waarvoor ik een 27GB HDMI kabel ertussen heb liggen. In deze handleiding staat beschreven dat bij ARC de functie Controle voor HDMI moet worden ingeschakeld op zowel de receiver als de oled tv. Op de receiver op HOME drukken en daarna [Setup] - [HDMI Settings] - [Control for HDMI] - [On]. Op de televisie moet de ARC-FUNCTIE worden ingeschakeld.

Nadat ik dit heb gedaan (op beide apparaten stond deze uit), heb ik één 4K film afgedraaid en deze is toen niet stil blijven staan.

Misschien dat dit ook een oplossing kan geven.

profile.country.NL.title
Michel--NL
Ontdekker

Ik heb de X800 op de Denon versterker aangesloten en gebruik geen ARC. Controle voor HDMI heb ik op alle apparaten uitstaan ivm gebruik Logitech Harmony en daarbij werkt die controle vaker niet dan wel bij mij :confused:

 

Inferno heb ik ook gekeken en geen probleem gehad. Net Dunkirk gekeken een geen enkel probleem gehad.

Tags (1)
profile.country.NL.title
Michel--NL
Ontdekker

Trouwens laat je niet gek maken door kabels. Het speelt bij mij prima op een kabel van 7 euro.

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Herken dit probleem niet. WIj hebben twee X800 staan en beide doen het tot nu toe meer dan prima. Ben vooral benieuwd welke firmware/software versie op je speler staat? 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
spectres
Nieuw

Ik heb deze speler een maand in bezit en tot op heden 3 a 4  keer een freeze gehad bij gewone blu ray. Speler reageert dan in zijn geheel niet meer op . Stroom eraf en dan opnieuw. Dan speelt de film probleem verder af . 

Zoek dan het moment voor de freeze, maar dan speelt hij gewoon door. Is dus niet een speciaal fragment.

Blijft vreemd. Een paar instellingen vandaag aangepast en afwachten maar. Ook diverse films gekeken zonder problemen. Wereldwijd komt dit wel veel voor. Dus lijkt me dit een case voor Sony om dit serieus te onderzoeken.  Films zijn nieuw, dus daar kan het niet aan liggen.  Wel terleurstellend voor een speler die zo hoog wordt aangeschreven. Ik hoop dat Sony hier na wil gaan kijken. 

profile.country.BE.title
StrikerXL
Lid

Mag ik vragen welke TV je hebt?
Afhankelijk van video instelling daar heb ik gemerkt dat je dit kan hebben.
Mijn toestel liep ook om de haverklap vast, maar sinds enkele weken heb ik Auto ( altijd 24p sync) op Sony KD-49XE9005 op gewoon Auto gezet en sinds dan is hij niet meer vastgelopen.
Wil niet zeggen dat het de oplossing is, maar bij mij gaat het tot nu toe wel.


UBP-X800 creeert volgens mij een conflict want die geeft automatisch al 4K HDR in 24P en je tv probeert hierdoor nog eens waardoor de speler volgens mijn vermoeden vastloopt.