annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Geen geluid HDMI Sony Bravia met Motorola decoder

Esthervdl
Nieuw

Geen geluid HDMI Sony Bravia met Motorola decoder

Help! Sinds kort ben ik overgestapt van interactieve TV aanbieder en nu heb ik via HDMI geen geluid meer (wel beeld). De decoder is een Motorola VIP 1953 (via Telfort) en met de decoder van de vorige aanbieder (Tele2) had ik nooit problemen met mijn Sony Bravia KDL-32S3020.

 

Ik heb een ander HDMI kabel geprobeerd, helaas zonder effect en ook de twee andere HDMI ingangen van mijn TV geprobeerd. Ook heb ik een nieuwe decoder ontvangen, maar ook hiermee houd ik hetzefde probleem. Met een SCART aansluiting heb ik wel beeld en geluid, maar de kwaliteit van het beeld is beduidend minder.

 

Volgens Telfort kan het niet anders dan dat het aan mijn TV ligt. Maar ik kan mij niet voorstellen dat alle drie de HDMI ingangen uit het niets tegelijkertijd kaport zijn, precies op het moment dat ik van provider switch, Heeft iemand dezelfde ervaring of tips? 

Tags (3)
3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom,

 

Als het met de vorige Tele 2 decoder wel het audio signaal via de HDMI naar de S3020 lukte,

en met de Telfort decoder niet.

Ligt het duidelijk aan de Telfort decoder of aan een instelling in deze decoder.

Is er geen forum/community van Telfort?

 

Audio is wel mogelijk via de RCA uitgang (rood en wit) van de VIP 1953 naar de scart audio ingang van de  S3020.

 

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
Esthervdl
Nieuw

Beste pa3eia,

 

Bedoel je dat ik wel via HDMI kan kijken voor het beeld en het geluid kan laten lopen via de RCA uitgang?

Momenteel is er een grootse storing waardoor ik heel de avond uberhaupt geen TV kan kijken, dus op dit moment kan ik jouw advies niet testen.

 

Ik ga eens kijken op het forum, maar de 'tweede lijn' van de klantenservice ontkent bij hoog en laag een dergelijk probmeem met de decoder of instellingen er van. Inmiddels heb ik ook bij Sony gezocht naar een firmware update, maar deze is er niet voor mijn type Bravia. Dus aan de TV zou het echt niet moeten/kunnen liggen.

 

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De "tweede lijn" kan het wel ontkennen, maar met je vorige decoder werkte beeld en geluid wel feilloos.

 

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!