annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

USB stick niet herkend op KD55XF9005

profile.country.NL.title
Tonkott
Ontdekker

USB stick niet herkend op KD55XF9005

De usb stick is Fat32 . Er staat alleen de nieuwste firmware op.

Op geen enkele poort van de TV is de stick te te zien.

Wat doe ik fout?

Gaarne een oplossing aandragen.

 

 

 

8 ANTWOORDEN 8
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De USB-stick formateren naar NTFS of exFAT.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Tonkott
Ontdekker

Jammer, dit was niet de oplossing.

NTFS en exFat heeft niet gewerkt. Verschillende USB stick geprobeerd. Maar geen enkele USB poort werkt.

Ik ga Sony maar eens bellen.

 

Ton

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Wat doet de USB-stick met alleen een foto?

Wordt deze wel gezien?

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Tonkott
Ontdekker

Vanmorgen ongeveer 1 uur met Sony service gebeld en diverse punten/instellingen nagelopen, terug naar fabrieksinstelling. Nu ook geen oplossing voor mijn probleem, er is een opdracht door Sony opgesteld om het toestel te komen ophalen en na te kijken. Aangezien ik nog omruilgarantie heb van BCC, ben Ik vanmiddag  naar BCC gegaan om de KD 55XF9005 om te ruilen, men deed totaal niet moeilijk en heb een nieuwe TV meegekregen.

De nieuwe TV (KD 55XF9005) ingesteld. Alle Android updates gedaan.

De USB stick aangesloten, wat schets mijn verbazing: ook dit toestel herkend geen enkele USB stick en ook geen externe HDD schijf.

Ik zag op de site van Philips dat men in de "optie voor ontwikkelaars" in Android de USB debugging moet uitzetten, maar in mijn toestel zie ik geen "optie voor ontwikkelaars" staan en ik weet niet hoe men deze functie kan tonen.

Dus morgen maar weer "even" met de service van Sony aan de lijn hangen.

Ton

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De optie "optie voor ontwikkelaars" in normaal gebruik hoef niet geactiveerd te worden.

 

Wel toevallig dat deze 2e XF9005 hetzelfde probleem heeft.

Nogmaals zet een foto op de USB-stick ofdat dan deze wel wordt gezien.

Toevallig niks meer aangesloten op de andere USB-ingangen?

 

Bij BCC kijken ofdat daar de USB-stick wel wordt gezien op andere TV toestellen.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Wat gebeurt er als je iet anders dan de firmware op de USB stick zet? Wordt dat wel herkend? 

profile.country.NL.title
Tonkott
Ontdekker

Beste helpers,

het probleem is opgelost. Op youtube zoeken zag ik dat je een file manager moest installeren, X-plorer geïnstalleerd. Die zag mijn USB stick met media files. Verder las ik op onderstaande link, dat men de TV helemaal moet uitzetten, usb stick erin, de stick met update software aangesloten. De TV opnieuw opgestart, en de stick werd herkend plus de update werd geïnstalleerd. Als ik nu 'n USB stick aansluit wordt deze direct herkend. Dus alles werkt zoals het moet.

link: https://smallbusiness.chron.com/connect-usb-connector-sony-bravia-tv-56620.html

Bedankt voor de hulp.

Ton

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Mooi dat het is opgelost, blijft vreemd dat als er een USB-sick wordt geplaatst met bijv. een .jpg moet er automatisch een scherm verschijnen met wat er gedaan moet worden.

 

Beetje jammer dat je de 3 opmerkingen/vragen in dit topic negeert.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!