annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Hopeloos die USB poorten

profile.country.NL.title
ZonieRon
Nieuw

Hopeloos die USB poorten

Hallo

Hiervoor had ik een Samsung.
De Samsung herkende mijn Kingston USB stick van 32GB, FAT32 geformatteerd op mijn WIndows PC, gewoon. Op de USB stick mkv, avi en divx files. Via ingangsselectie kon ik deze gewoon kiezen.
De Sony KD-43 XG8399 heeft er moeite mee. Als ik de USB stick in aansluiting 3 doe, USD HDD apparaat, herkent hij m en laat de inhoud zien. Hoewel niet zo netjes gerangschikt als bij Samsung. Ga ik daarna echter even tv kijken en wil ik de USB stick via de knop Ingangsselectie zoeken, dan is ie er niet. Ik moet steeds de USB eruit halen en er weer in stoppen om m af te spelen. Daar word ik niet blij van. Hoe los ik dit op?

Ik heb met een andere USB stick geprobeerd deze als HDD-opnameapparaat te configureren via het Sony menu. Daar kreeg ik foutmelding op. Deze USB stick van 15 euro kan ik nu helemaal niet meer gebruiken. Ook niet na een poging m via de TV weer te formatteren. Zowel PC als TV herkennen de USB niet meer.
Een tweede USB stick als opslagapparaat geconfigureerd via Sonu menu. Hier kreeg ik geen foutmelding op, maar ik kan m niet meer zo configureren dat mijn PC m kan lezen. Kortom, twee USB sticks kan ik weggooien.

Ik wil iets heel simpels: ik wil op een USB stick wat films zetten in mp4/mkv/avi formaat en wil deze op TV afspelen. Lijkt me geen hoge eis. Bovendien wil ik niet dat ik elke keer de USB stick er uit moet halen en in doen om m af te spelen. En ik wil al helemaal niets via mijn Sony tv formatteren, daarvoor hebben we al 30 jaar Windows

 

Wonderlijk dat het bij Samsung zo eenvoudig kan.

 

Ik word hier echt heel verdrietig van 😞 Ben geneigd die Sony maar weer terug te brengen.

 

Hoop dat iemand kan helpen. Dank

Ron

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Zo hopeloos is het toch niet?

RTFM's

 

Als een USB-stick is geregisteerd voor opname, is het niet mogelijk om de USB-stick in een ander apparaat te gebruiken. Na registratie is het nodig om deze te deregistreren om de USB-stick weer te kunnen gebruiken in een ander apparaat.

 

Meer info USB opname 

 

Probeer eens een andere video applicatie uit de Google Playstore i.p.v. de standaard video app.

 

Meer info USB aansluiten en afspelen 

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
ZonieRon
Nieuw

Dank voor je antwoord, maar hopeloos is het wel. De-registreren lukt niet, want TV zegt dat de USB stick is uitgeworpen. Wat niet zo is.

 

Ik wil de USB niet als opnameapparaat gebruiken. maar gewoon als opslagapparaat. Ik wil dus gewoon kunnen lezen van de USB, niet schrijven naar. Moet ik m dan ook registreren? Dat lijkt mij vreemd.

 

groet

Ron

profile.country.NL.title
ZonieRon
Nieuw

En wat heeft een andere applicatie zoals een USB mediaspeler voor zin als de TV de usb stick niet herkent?

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert


@ZonieRon  schreef:

Ga ik daarna echter even tv kijken en wil ik de USB stick via de knop Ingangsselectie zoeken, dan is ie er niet. Ik moet steeds de USB eruit halen en er weer in stoppen om m af te spelen. Daar word ik niet blij van. Hoe los ik dit op?

 

Ik heb met een andere USB stick geprobeerd deze als HDD-opnameapparaat te configureren via het Sony menu. Daar kreeg ik foutmelding op. Deze USB stick van 15 euro kan ik nu helemaal niet meer gebruiken. Ook niet na een poging m via de TV weer te formatteren. Zowel PC als TV herkennen de USB niet meer.
Een tweede USB stick als opslagapparaat geconfigureerd via Sonu menu.

😞 


Hoezo via de ingangsselectie proberen de USB-stick, dit doe je via een applicatie (Video app of bijv. Xplore).

 

Wat bedoel je met dat je de 2 USB-sticks geconfigureerd heb met het Sony menu?

Een USB-stick voor alleen afspelen hoef niet geconfigureerd te worden.

 

Als je geneig om de Sony terug te brengen, moet je dat zeker doen en niet twijfelen. Anders blijf je je toch maar irriteren. Blijkbaar is de Sony met Android aanboord te hoog gegrepen voor je.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
ZonieRon
Nieuw

via een applicatie inderdaad. Er staat een Video app, als je die selecteert toont ie de inhoud van de USB. Zucht ... hij toont m dus niet bij de ingangsapparaten .........

b.binnenweg
Nieuw

usb sticks niet weggooien maar op een windows pc formatteren met 'diskpart', ff googlen.