Deel jouw ervaring!
Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.
Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)
4K TV Firmware update download: KLIK
Full HD TV Firmware update download: KLIK
Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.
In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV.
De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.
Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden.
Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.
Eerste Tips & tricks:
Aangekondigde updates:
Feature | Geplande Update |
Hbbtv ondersteuning | Zomer 2015 |
Internet Browser/ Opera browser | Zomer 2015 |
HDD opname | Zomer 2015 |
Na heel wat tv kijken Blueray dvd en Youtube etc etc ,werkt het hier prima geen beeld verstoring
TOT ik tv ging kijken ... hij reageert niet meer op de afstand bediening JAMMER. na uitzetten weer aanzetten werkt het wel weer maar het is niet de bedoeling .
Welke firmware wordt er nu gebruikt, de v2637???
suc6 ermee,
73's
Ik gebruik de laatste versie , die jij benoemt
Maar er is wel verbetering het vast lopen of niet werken van de AF gebeurde anders veel eerder.
we gaan het nog eens testen en proberen hoelang het duurt
Probeer eerst even een fabrieksherstel. Dan weet je zeker dat het geen instellingen zijn die iets veroorzaken.
Alle testers hebben ook een fabrieksherstel gebruikt en kwamen het freeze issue vervolgens niet meer tegen.
Als jij het wel blijft tegenkomen, gaan we kijken wat er misgaat.
Vinc-E,
Moet je als je een fabrieksherstel doet de laatste update opnieuw installeren, of blijft deze dan staan?
Er zijn mensen die de update al eerst hebben geïnstalleerd en toch nog last hebben van het vastlopen na de update en dan alsnog de fabrieksinstelling willen proberen.
De laatste update zet niet de fabrieksinstellingen terug (wordt ook op de support site aangegeven).
Even een factory reset geven is niet teveel moeite (duurt alleen wel even).
Bij mij lijkt het iig of dit wel stabiliteit terug heeft gebracht. Na 2 dagen begin ik al wat hoopvoller te worden.
"
Zullen mijn persoonlijke instellingen na de update gewist zijn?Nee, al uw persoonlijke instellingen blijven bewaard.
"
Las het verkeerd. Nee een factory reset laat altijd de laatst geinstallerde firmware staan.
Factory reset?
Leg eens uit 😊
Sorry.. Factory Reset is fabrieksherstel (Hoewel het laatste taaltechnisch niet juist is, want je herstelt geen fabriek 😉 )
Oké dus eerst factory reset en daarna de update opnieuw installeren. 😅
Ik had eerst de update gedaan, dus opnieuw beginnen.
Gaat vandaag nog steeds goed, op mijn vrije luie vrijdag nog geen problemen gehad, film gekeken tv gekeken youtube filmpjes. Nu kijken de Dames naar de nieuwe K3 en dat gaat zelfs goed ..